Små ting kan gi store gleder

Jeg kan ikke måle meg med dere store og kjente interiør - og loppisbloggere,- men det er heller ikke meningen...
Jeg vil bare få dele litt, vise litt og skrive litt... samt kjenne litt på gleden; å skape gir mening...

søndag 27. oktober 2013

Flere ting av ull

 Jeg har blitt helt hekta på å lage ting av pledd fra KID om dagen. Jeg skal legge ut flere ting etter hvert. Så har dere lyst til å lage ting som er tovet - så anbefales disse pleddene som finnes i flere farger (grått, grønt, beige. lyst, lilla)
   Her laget jeg et kremmerhus. Dette er en 16. del av pleddet. Pleddet ble klippet i fire like store biter, så klippet jeg en bit i fire igjen. Disse ble tovet på 60 grader i maskinen sammen med grønnsåpe. En av de små bitene formet jeg så til et kremmerhus, sydde igjen for hånd - og tovet på en snøkrystall. (det var litt pirkete, men det ble ikke så verst, da! )
Kremmerhuset ble fast og fint og kan fylles med det som er ønskelig. (Flere bilder kommer etter hvert)
   Dette er moro, dere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar