Små ting kan gi store gleder

Jeg kan ikke måle meg med dere store og kjente interiør - og loppisbloggere,- men det er heller ikke meningen...
Jeg vil bare få dele litt, vise litt og skrive litt... samt kjenne litt på gleden; å skape gir mening...

onsdag 2. oktober 2013

Egendyrkede grønnsaker

   Høsten er virkelig over oss og tomatene bare måtte i hus, enten de var klare eller ikke. Tidlig i sommer kjøpte jeg to bitte små tomatplanter for et par tikroner hver. Jeg satte dem i krukker der det var mye sol (og i sommer var det jo mye sol) - vannet og stelte dem. De vokste seg kjempestore og måtte bli bundet opp flere ganger på veggen - helt til de rakk opp til takrennen...
  Det tok tid før tomatene ble røde, men jeg skjønte først etter en tid, at det var bare å ta dem inn etter hvert - for de ble jo røde mens de lå i en bolle på kjøkkenbenken. Mange falt av mens de var små, men de ble (blir) også røde - og de er kjempegode!
Så nå har jeg mengder av tomater - små og mellomstore!
   Og ikke nok med det, - men paprikafrøene jeg plantene i mars - ble til en stor paprikaplante som har båret mange paprikaer. Men nå sa planten takk for seg - og jeg forsynte meg med grønnsakene og takket for jobben den hadde gjort.

Det er veldig moro å dyrke sine egne grønnsaker. - og de smaker himmelsk! Totalt fritt for kjemiske stoffer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar