Små ting kan gi store gleder

Jeg kan ikke måle meg med dere store og kjente interiør - og loppisbloggere,- men det er heller ikke meningen...
Jeg vil bare få dele litt, vise litt og skrive litt... samt kjenne litt på gleden; å skape gir mening...

søndag 16. oktober 2011

Ut å plukke kjuker!

Høyt henger de, og harde å få ned, er de.... Men, når det er sagt,- disse kjukene, eller tresoppene, som man finner på råtne trær og stubber, er små skatter fra naturen, synes jeg. Disse er flotte å bruke til forskjellige dekorasjoner, og jeg kommer til å legge ut noen eksempler etter hvert. Jeg må bare lage noen selv først.
På bildet ser dere en elev som ville prøve å få ned noen kjuker som var høyt opp i treet. De skal brukes i kunst og håndverkstimene. Men man må ikke klatre for å få tak i dem. Det har jeg aldri gjort, for å si det sånn.
Selv brøt jeg dem av, eller sparket dem ned, - fra de råtne stubbene og trærne som var rundt om i skogen.
De er flotte å se på, de råtner ikke opp, og de kan brukes til litt av hvert.
Så ... benytter dere søndagen til en skogstur,- så ta med noen kjuker hjem! Eller mose. Eller begge deler

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar