Små ting kan gi store gleder

Jeg kan ikke måle meg med dere store og kjente interiør - og loppisbloggere,- men det er heller ikke meningen...
Jeg vil bare få dele litt, vise litt og skrive litt... samt kjenne litt på gleden; å skape gir mening...

onsdag 26. oktober 2011

Aktivitet før jul

Jeg simpelthen bare elsker disse små flaskenissene! De er supre over korken på en flaske vin eller en anne flaske som man gir bort, - ellers så står de gladelig over en vinkork,- alene eller i flokk... De trives også blant kjuker og naturmaterialer. De har heller ikke noe i mot å henge på juletreet når den tid kommer... Ja, de kan mildt sagt, plasseres overalt! Og de er helt nyvaskede til jul!!
Dvs... først strikker jeg dem, så syr jeg dem sammen og setter på trådene i luen til slutt. Deretter hiver jeg dem i vaskemaskinen, etter at de har blitt inngnidd med grønnsåpe.. Dermed er toveprosessen i gang. Etter vaskejobben drar jeg litt i dem, så de får den riktige fasongen.
Til slutt får de fleste skjegg/hår på... Det er ikke alle som vil ha, sier de selv...

Slike nisser har jeg solgt drøssevis av på messer opp igjennom årene. Ønsker noen oppskriften(den er ikke min, men tatt fra en julebok, så deler jeg den gjerne med meg.) 
Jeg selger også noen, men det må bli førstemann til mølla - prinsippet...

Men skjønne er de - også de med grå luer, synes jeg... Skikkelig gode fjøsnisser. Jeg kommer også til å lage større nisser. De vises etterhvert.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar