Små ting kan gi store gleder

Jeg kan ikke måle meg med dere store og kjente interiør - og loppisbloggere,- men det er heller ikke meningen...
Jeg vil bare få dele litt, vise litt og skrive litt... samt kjenne litt på gleden; å skape gir mening...

mandag 30. september 2013

Hagen er ferdig!!

 I slutten av mai startet vi med å fjerne et par kjempetujaer... men så ballet det seg på. Hagen var jo helt villniss av busker og kratt og røtter... Umulig å holde orden på.
 En graver og en gravemaskin ble bestilt, og han fjernet den lange steinmuren ut mot gata, alle busker, hekken og gamle røtter. Siden St. Hans har mannen i huset jobbet jevnt og trutt - og værgudene var heldigvis med oss hele tiden!
Alt ble fjernet.. busker, steiner og blomsterbed, samt den gamle belegningsstein i gården og en steinmur inn mot innkjørselen...
Det ble forskalling og ny grunnmur - og lekkert nytt gjerde. All jobben har mannen i huset gjort!!
 Søppelkassene har fått et eget rom helt nede ved innkjørselen, så nå slipper vi å se på de stygge kassene og de stjeler heller ikke noe plass i gården.
Ny belegningsstein ble lagt i et mye større område enn tidligere - og i helgen har vi fjernet småstein, røsket opp røtter og lagt ferdigplen.
  Så nå gjenstår bare litt detaljer i belegningssteinen, men ellers så er vi ferdige!!( vi hyret inn litt hjelp til å få lagt steinen slik at ikke mannen slet seg helt ut, stakkars)
Målet var å rekke det innen 1. oktober - og vi klarte det!
  For en jobb min kjære samboer har lagt ned! Jeg er kjempestolt av ham, og resultatet ble mye bedre enn jeg hadde drømt om! (Jeg har hele tiden skrytt av ham, heiet på ham og bidratt der jeg har kunnet selvfølgelig, for dette har vært litt av et stykke arbeid!!)

OBS! Det er bare en del av hagen som synes her.

   Gleder meg til å stæsje litt ute!!!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar