Små ting kan gi store gleder

Jeg kan ikke måle meg med dere store og kjente interiør - og loppisbloggere,- men det er heller ikke meningen...
Jeg vil bare få dele litt, vise litt og skrive litt... samt kjenne litt på gleden; å skape gir mening...

søndag 18. september 2011

Flasker kan brukes til så mangt!

For mange år tilbake bodde jeg kloss inntil en glasscontainer. Det var jo både positivt og negativt med det. Det var kort vei til beholderen, men det var til tider mye klirring utenfor gjerdet, og av  og til en del glasskår på bakken rundt containeren... Men... det jeg plutselig en dag fant ut, da jeg tittet inn i hullet og så at containeren var nesten full...  da så jeg hva som lå på toppen i beholderen...og det var mange, flotte flasker som jeg selv aldri hadde hatt i mitt eie... Det var dyre cognacflasker, mange bittesmå flasker (slik man kjøper på ferjene) og det var klare glassflasker i alle slags former og varianter... Så hva gjorde jeg... jo...
Jeg gikk inn i mitt hus og hentet et par tomme plastposer... Jeg tittet meg rundt, for å se om noen så meg.... og så begynte jeg å ta UT av containeren... Jeg var litt gal, kanskje... men fytti, så masse, flotte flasker jeg fikk!
Inne på kjøkkenet fjernet jeg alt av etiketter, vasket dem rene, og tok dem i bruk. På den tiden var det moderne å male ting og tang med sandmaling, og det gjorde jeg med mange av flaskene. I alle slags farger. De ble brukt til pynt, og de ble brukt som vaser. De var bare såååå søte.
Men det var den gang. I det forrige århundre. Forrige årtusen.
Nå har jeg sluttet å tømme glasscontainere, og jeg har sluttet å male med sandmaling... MEN vakre glassflasker kaster jeg ikke...
dagens tips, er: Bruk vakre, blanke glassflasker til å fylle dem med hverdagslige, praktiske ting.

Her har jeg fylt en flott olivenoljeflaske med zalo, en gammel ølflaske (kjøpt på loppis) med grønnsåpe, og en slags gammel karaffel (også kjøpt på loppis) med saft.
Morsomt og praktisk. Bare pass på at du ikke glemmer hva som er i hvilken flaske... I så til felle kan du skrive en pen lapp på hver flaske. Da er du ikke i tvil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar