Små ting kan gi store gleder

Jeg kan ikke måle meg med dere store og kjente interiør - og loppisbloggere,- men det er heller ikke meningen...
Jeg vil bare få dele litt, vise litt og skrive litt... samt kjenne litt på gleden; å skape gir mening...

lørdag 31. oktober 2015

Gjør en vri på eikenøttene


   Dette er en annen vri enn bare å ha nøtter i en skål, som i og for seg også er veldig dekorivt nå på høsten. Her har jeg fått tak i en del eikenøtter med hatten på (viktig at den er med)

  Jeg tok fram en balje med lunkent grønnsåpevann, tok en flik ull og la den ene veien over nøtta (nøttehatten må av!) og så la jeg en liten flik ull den andre veien rundt nøtta. (det er slik de blir tovet sammen) Så tok jeg litt grønnsåpevann i hånden og la over nøtta - og begynte å tove ulle sammen med hendene.
   Når ulla er tett nok, klemmer du ut all såpen under rennende kaldt vann. Nøtta legges til tørk, og du begynner med samme prosess på neste nøtt.

   Siden det er så lite ull dette er snakk om, tørker nøttene fort. Limpistolen kom fram og hatten kom på.


   Nøttene gjør seg i en skål, knyttet på en gavepakning, hengende på en trollhassel og sikkert mye annet.

Morsomt, fargerikt og kreativt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar