Små ting kan gi store gleder

Jeg kan ikke måle meg med dere store og kjente interiør - og loppisbloggere,- men det er heller ikke meningen...
Jeg vil bare få dele litt, vise litt og skrive litt... samt kjenne litt på gleden; å skape gir mening...

søndag 1. november 2015

Krans av lerkekongler


 
   Jeg synes lerkekongler er så vakre, men det er jammen ikke så lett å få tak i dem. Det er sjelden du ser et stort lerkekongletre som er tilgjengelig for folket, og greinene henger som regel høyt ...
   Men i dag fikk jeg tak i noen greiner - (vel med god hjelp av min bedre halvdel som rakk høyere enn meg -) og jeg fikk tatt med noen fine kvister hjem. Målet med turen var nemlig å binde meg en krans til å ha på døra.

   Jeg tok plass inni mitt lille driv og begynte å bøye fire kvister mot hverandre, slik at det dannet en sirkel (ikke bøy for hardt, for da kan de knekke), så surret jeg kvistene med ståltråd før jeg fortsatte å legge på lag på lag med kvister, til jeg syntes den var passe stor.
  De grønne(gule) nålene som er på greinene faller nok snart av, og det er bare fint - for de ville jeg egentlig ikke ha med i utgangspunktet.

  Lykke til!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar