Små ting kan gi store gleder

Jeg kan ikke måle meg med dere store og kjente interiør - og loppisbloggere,- men det er heller ikke meningen...
Jeg vil bare få dele litt, vise litt og skrive litt... samt kjenne litt på gleden; å skape gir mening...

mandag 23. september 2013

Sitteunderlag

 Jeg ville prøve meg på å lage sitteunderlag - sånn helt uten oppskrift... Derfor famlet jeg også litt i blinde - men sitteunderlag kan lages på drøssevis av måter. Heldigvis!

   Jeg la opp 90 masker på pinne nr. 8 (bør bruke nr. 6) - og strikket fire nøster med ullgarn fra Europris.
Etter en omgang i maskinen, så jeg jo at jeg hadde strikket for mye, eller også brukt for tykke pinner... Derfor klippet jeg underlaget i to, sydde to sømmer med symaskinen og tovet dem på nytt i vaskemaskinen.
 Etterpå fant jeg fram farget ull og filtenål, og dermed fikk et hjerte plass med hver sin farge, på underlagene.
Morsomt å prøve i hvertfall - og gode å sitte på! De neste sitteunderlagene skal bli ennå mer fargerike!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar