Små ting kan gi store gleder

Jeg kan ikke måle meg med dere store og kjente interiør - og loppisbloggere,- men det er heller ikke meningen...
Jeg vil bare få dele litt, vise litt og skrive litt... samt kjenne litt på gleden; å skape gir mening...

søndag 15. april 2012

Gamle tekstiler



Jeg vet ikke om det har noe med alderen å gjøre, eller om det er i tiden, - eller om det er begge deler... I hvert fall har jeg etter hvert fått veldig sansen for hekla brikker, duker og gardiner. (det hadde jeg ikke tidligere) Gjerne gamle og brukte.
Og denne herlige gardinkappen kom jeg over hos Eva Brukthandel her om dagen. Den passet glimrende i kjøkkenvinduet mitt, synes jeg. Og den lille brikken gjorde seg også godt på kjøkkenbenken.
Nydelige små ting som koster lite, og de kan med letthet skiftes ut ofte/byttes på - og så skaper til litt nostalgisk steming. Synes jeg!

4 kommentarer:

  1. Nydelig gardinkappe og brikke du har fått tak i.

    SvarSlett
  2. Ja, jeg er veldig fornøyd med det kjøpet, Mona! Du burde stikke innom butikken en dag, hvis du ikke allerede har vært der - masse stoffer - og noe kan kanskje komme til nytte på en eller annen måte for deg? :-)

    SvarSlett
  3. Enig med du:-)) Eg har liggande mange rare og fine duker etter svigermor som eg tenkjer å stryke litt på slik at dei kan brukast omatt. Spennande med slik loppisfunn og bruktbuer er spennande stader å vandre i:-))

    SvarSlett
  4. Ta fram dukene, Janne Tove!! Slike gamle duker får oppleve sin andre glanstid nå! :-)

    SvarSlett