Små ting kan gi store gleder

Jeg kan ikke måle meg med dere store og kjente interiør - og loppisbloggere,- men det er heller ikke meningen...
Jeg vil bare få dele litt, vise litt og skrive litt... samt kjenne litt på gleden; å skape gir mening...

søndag 25. september 2011

Uro...

...Jeg fikk lyst til å vise hva elevene mine har laget i Kunst og håndverkstimene de siste ukene. Temaet var "Livet i fjæra", og jeg ville at de skulle lage hver sin "fiskeuro".
Materialene var: to kvister, hyssing (eller vevgarn) og cernit (porselensleire), limpistol, samt bittesmå blåskjell og krabber.
Elevene begynte med å lage fisker og kuler av leiren. Etterpå ble dette herdet en halv time i stekeovnen. Fiskene ble så malt på begge sider, hyssing ble knytt på som fiskegarn, fiskene og kulene ble montert... og til slutt ble de bittesmå skjellene og krabbene limt med limpistol på kvistene.
Uroen kan henge på hytteveggen, i gangen hjemme, på barnerommet, i et vindu... eller hvor man måtte ønske.
Jeg synes de ble kule. Og elevene var stolte.
Å lage sitt eget produkt gir en god følelse - enten man er liten....eller stor!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar