Små ting kan gi store gleder

Jeg kan ikke måle meg med dere store og kjente interiør - og loppisbloggere,- men det er heller ikke meningen...
Jeg vil bare få dele litt, vise litt og skrive litt... samt kjenne litt på gleden; å skape gir mening...

tirsdag 20. september 2011

Naturmaterialer

Det er mørkt når jeg står opp, og det regner stort sett hver dag... Morgenene er ikke så veldig kreative, akkurat... Da er det bare om å gjøre å komme i gang med arbeidsdagen. Men ettermiddagene, derimot...
I går syntes jeg det hadde vært hyggelig med litt høstpynt på middagsbordet. Ved siden av får i kålen... :-)
Jeg fant fram en pen "glass-sak", noen furukongler fra hagen, en lerkekonglekvist, (som jeg har rappet fra skolens område) mose (fra fjellet utenfor huset) og et eple som straks takker for seg. Alt ble puttet oppi glass-skålen.
Ved siden av satte jeg et par telys i vakre glassbeholdere.
Om ikke dekorasjonen varer så lenge (i hvert fall ikke eplet) så er det vakkert så lenge den står. Og det flotte er, at den er lett å bytte ut. Naturen har mer enn nok å by på, og det er så fantastisk!
Men obs! Det er viktig å samle inn kongler, bøkehamser, mose, lyng, lav og kvister før frosten og snøen kommer. Saml opp et lite lager, så har dere til fine dekorasjoner og pynt utover høsten og mot juletiden.
Tips kommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar