Små ting kan gi store gleder

Jeg kan ikke måle meg med dere store og kjente interiør - og loppisbloggere,- men det er heller ikke meningen...
Jeg vil bare få dele litt, vise litt og skrive litt... samt kjenne litt på gleden; å skape gir mening...

onsdag 5. desember 2012

Mine yndlingsnisser

   Her sitter flaskenissene mine i hylla og bare venter på å bli plassert i kriker og kroker - eller aller helst bli satt på flasker med godt innhold.... for da kommer de i nye, og forhåpentligvis litt spennende hjem...
   Bak dem lurer nissene som er litt større. De står stødig - og har overhode ikke tenkt på å jobbe som flaskepynt. De liker seg best på et bord, i et vindu, på en peis...og kanskje aller best i flokk... For de er nemlig veldig sosiale...

   Jeg elsker disse nissene, og blir aldri lei av dem. Jeg har laget mange hundre av dem opp igjennom årene - solgt dem unna og gitt mange bort.
De er strikket, sydd sammen, tovet i maskinen, tørket og fått på ull og øyne...
   Ull er toppers!

2 kommentarer:

  1. De er jo søte da .. :o) Men hva er egentlig en flaskenisse?

    Kos deg med nissene - her driver jeg og forfatter årets julebrev - en tradisjon jeg har lyst til å holde vedlike. Spesielt til glede for mine gamle tanter og onkler rundt om :o)

    Klem!

    SvarSlett
  2. Hei Torilpia!
    Det var dumt av meg å ikke vise hva en flaskenisse gjør... :-) Greia er at den kan puttes på toppen av en flaske - for eks. en rødvinsflaske før man gir den i gave. Eller den kan stå over en vinkork på bordet, på peisen osv...
    Dette gir flasken "det lille ekstra" - og så kan mottakeren setter den hvor han/hun vil etterpå! :-)

    SvarSlett