Små ting kan gi store gleder

Jeg kan ikke måle meg med dere store og kjente interiør - og loppisbloggere,- men det er heller ikke meningen...
Jeg vil bare få dele litt, vise litt og skrive litt... samt kjenne litt på gleden; å skape gir mening...

søndag 6. mai 2012

Ikke kast paprikafrø!

 Dette var et meget dårlig bilde - men det skal vise en paprika med alle dens frø. Så...
 ...er du glad i paprika,, har litt jord til overs, samt en potte. Plant tre-fire frø i potten, og du vil få...
en NYDELIG plante etterhvert! Små paprikaer vil også dukke opp, - bare husk å vann den jevnlig.
Min plante er ca 7 uker på bildet her...

Å så frøene fra grønnsakene/frukten du har i kjøleskapet er morsomt!!

3 kommentarer:

  1. Dette skal vi virkelig prøve! Snakker mye om mat, hva vi kan lage og hvor den kommer fra, hjemme hos oss for tiden. Tusen takk for tipset:)
    (jeg ble nesten litt yr-glad her og kan nesten ikke vente til i morgen for å få kjøpt paprika;)

    Fin søndag til deg,
    og god klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ååh, så herlig at jeg kan glede litt med mine små hverdagstips! Sånt varmer!! Lykke til med paprikafrøene! De kommer til å gi glede!

      Fin søndag til deg også! - og god klem tilbake

      Slett
  2. Kan frø fra paprika frukten bare legges i jorda, ingen bearbeiding først?

    SvarSlett