Små ting kan gi store gleder

Jeg kan ikke måle meg med dere store og kjente interiør - og loppisbloggere,- men det er heller ikke meningen...
Jeg vil bare få dele litt, vise litt og skrive litt... samt kjenne litt på gleden; å skape gir mening...

lørdag 12. mai 2012

Aktivitet for barn


Temaet var naturmaterialer, og her har jeg tatt med elevene mine ut i skogen. Vi kom tilbake til kunst og håndverksrommet, med kvister, kongler, mose og kjuker. Fra før av hadde vi funnet noen skjell og sneglehus i fjæra.
Vi fant en stor pappeske, som vi malte veggene på, og så satte vi i gang...
Oppgaven var å lage "En maidag i skogen" - og her ser dere resultatet!

Så... har dere barn, så sank med dere naturmaterialer en dag dere er ute på tur - og ta gjerne med annet dere finner på deres vei. Mye kan brukes, hvis dere setter fantasien i sving.
Og når det kommer en regnværsdag - lag noe fint av det dere har sanket.
Eller... lag alt sammen ute - da gjør det ikke noe om det blir litt griseri med mose og jord.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar