Små ting kan gi store gleder

Jeg kan ikke måle meg med dere store og kjente interiør - og loppisbloggere,- men det er heller ikke meningen...
Jeg vil bare få dele litt, vise litt og skrive litt... samt kjenne litt på gleden; å skape gir mening...

lørdag 3. desember 2011

Sjarmerende risnisser

Jeg simpelthen elsker hjemmelagde nisser! Her har jeg laget tre nisser som er fylt med ris. De er superenkle å lage. Jeg har IKKE strikket dem, men klippet opp gamle gensere jeg har funnet på loppis.

Jeg har laget en enkel mal, med armer og en stor kropp. Noen ganger har jeg laget en åpning nederst til to bein,- men det er ikke nødvendig. Det kommer an på hvor detaljert man ønsker nissen.
Hovedsaken er at den skal bli god og rund. Så har jeg fylt  på med den billigste risen jeg har funnet (Europris), - fyll på så mye som du ønsker.
Hodet er laget av en vattkule, og jeg har limt på et trekule til nese, og tredd over hudfarget trikotstoff til slutt. En liten nisselue har jeg strikket, eller klippet ut av en gammel, rød genser.
Lua har blitt limt på hodet, ull blir til skjegg og hår, og så har jeg sydd halsen (som er en stor bit av trikotstoffet under hodet) fast til genseren.
Tegn på øyne og munn til slutt.
Vips, så har du en god, rund og meget sjarmerende nisse, som du kan forme som du vil...
  Noen ganger vil han sitte, og noen ganger vil han ligge... :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar