Små ting kan gi store gleder

Jeg kan ikke måle meg med dere store og kjente interiør - og loppisbloggere,- men det er heller ikke meningen...
Jeg vil bare få dele litt, vise litt og skrive litt... samt kjenne litt på gleden; å skape gir mening...

mandag 4. juni 2012

Funn fra Evas brukthandel

   Jeg stakk innom Evas brukthandel etter jobb i dag, og da kom jeg over dette gamle rullebordet. (sybord? strykbord? Jeg er ikke helt sikker på hva det opprinnelig har vært...) - men jeg falt fullstendig for det.
Det var skrudd fast noen rare plankebiter, og det var tungt som fyttefy. Jeg kunne jo ikke få det med meg i bilen min... Men jammen sa jeg service! Innehaverne kjørte det hjem for meg et par timer senere!
   Jeg spylte bordet i hagen, vasket og gnukket, og skrudde ut de rare plankene som sto fast i bordet.
Samboeren er på jobb, men jeg kunne ikke vente til han kom hjem, så jeg bar det tunge bordet opp alle trappene i huset, mens jeg akket og stønnet... Siden bordet har hjul, kunne jeg trille det gjennom stuen og ut på verandaen, der de fikk sin plass.
   Kanskje det blir flyttet på etter hvert, men akkurat nå skal det få stå akkurat her å vise seg fram!
Jeg synes det var et superdupert bruktfunn, jeg!!

5 kommentarer:

  1. Skikkelig kjempefint var det - en fin og koselig plass for kaffi for to:-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Janne Tove! Ja, jeg falt fullstendig for det lille bordet som sto innerst i kroken i lokalet... Det simpelthen ropte på meg! :-)
      Og som du sier,- det er supedupert for kaffe for to! :-)

      Slett
  2. Kjempeflott bord du har fått tak i!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, takk! Ja, jeg er selv godt fornøyd med det kjøpet, Mona! ;-)

      Slett
  3. Ruslet litt frem og tilbake i bloggen din i dag, og måtte stoppe opp her ved det nydelige bordet. Smiler over gleden din, for jeg har akkurat fått noe lignende selv- men med symaskin på toppen. Disse er så fine! :)
    Flotte forandringer du har gjort med malekosten også, og jeg likte virkelig urtepotten din. Herlig stemning. :)

    God helg fra Huldra

    SvarSlett