Små ting kan gi store gleder

Jeg kan ikke måle meg med dere store og kjente interiør - og loppisbloggere,- men det er heller ikke meningen...
Jeg vil bare få dele litt, vise litt og skrive litt... samt kjenne litt på gleden; å skape gir mening...

lørdag 11. februar 2012

Tova sitteunderlag


Det har vært helt stille på denne bloggen i år - det er for jeg har prioritert skrivingen framfor andre kreative ting. Men jeg kommer sterkere tilbake!
Nå har jeg lyst til å dele noen herlige kunst og håndverkstimer med dere...
Elevene tovet hvert sitt sitteunderlag - som skal brukes blant annet når vi spiser på uteskoledagen!

 Ull i tre flak er delt ut - (det må legges hver sin vei annen hver gang) Så legges det på flak av andre farger på den ene siden, og bokstaven til eleven lages på den andre siden.
Så blir alt vætet med vann og grønnsåpe - og alt rulles inn i håndkleder. (nå begynner tove-prosessen)
 Her er tovingen ennå mer i gang - såpe og varmt vann krystet sammen...
 Etter at all såpe er klemt ut under kaldt vann - legges de ned, og de kan klippes i fasong.
Tørkes (i tørkeskap - eller henges opp)
Og så er de ferdige til bruk! De ble knallfine! Kjempemoro å lage - og nydelige å se på - OG SITTE på! .-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar