Små ting kan gi store gleder

Jeg kan ikke måle meg med dere store og kjente interiør - og loppisbloggere,- men det er heller ikke meningen...
Jeg vil bare få dele litt, vise litt og skrive litt... samt kjenne litt på gleden; å skape gir mening...

søndag 20. mai 2012

Gamle ølkasser

... For mange år siden kom min mor over denne gamle ølkassen fra Larvik bryggerier. Den lå under familiens gamle hytte. Da den ble revet, dukket kassen opp.
Det var et spesielt minne for min mor, for den hadde tilhørt hennes far som jobbet på nettopp Larvik bryggerier. Han døde ung, så jeg har aldri sett min bestefar.
På 80-tallet malte jeg den, og det er vel på tide å gjøre noe med disse lillafargene.... men det får komme senere. Den har huset mye rart der jeg har bodd,- flasker, pynteting, osv...
Men nå har den stått innerst i boden i flere år, men i dag fikk jeg den "glimrende ideen" å ta den fram, og putte mose og planter i den.
Så... svisj! Nå er det gjort!

6 kommentarer:

  1. Skikkelig en skatt dette..og du kan bruke dem til oljeflasker o.l. på kjøkkenet også, stilig!
    ha ei fin uke, jeg tror sommeren kommer;)
    Klem fra mæ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er en skikkelig skatt, og disse kassene (jeg har enda en) kan brukes til myyye! Kan bytte ut etter årstid og stemning!
      Fin uke til deg, og nyyyyt sommeren!
      Klem tilbake :-)

      Slett
  2. Hei Liv Hege!
    Takk for kos besøk og gode ord!

    Skikkelig flott den kassen der, og ekstra gøy når en historie knytter seg til den! Fin til mye denne!!

    Men du, har helt glemt å melde tilbake angående novellesamlingen - kjøper gjerne en jeg :)

    Fin kommende uke til deg!

    Klemmer fra Hildegunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Hildegunn!
      Takk for besøk! Ja, denne kassen (jeg har en til)har gledet meg mye.
      Og tusen takk for at du ønsker å kjøpe novellesamlingen min, når den kommer! Det gleder! Du hører fra meg etterhvert ang. boka. (høsten...)
      Fin uke til deg også!

      Klemmer tilbake! :-)

      Slett
  3. Ble jo skikkelig koselig den kassen .. :o) Artig med gamle ting man har et spesielt forhold til.

    Skjønner at jeg er nødt til å få hengt opp flere hyller - har jo såååå mye nips rundt om .. greit å få samlet det og vist det frem samtidig ..

    Håper du har fine dager - klemmer!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er veldig artig med gamle ting. Se nye løsninger og muligheter - det gleder stort!! Og det gir god energi!
      Nyt pinsen, kjære deg, Torilpia!
      Klems

      Slett