Små ting kan gi store gleder

Jeg kan ikke måle meg med dere store og kjente interiør - og loppisbloggere,- men det er heller ikke meningen...
Jeg vil bare få dele litt, vise litt og skrive litt... samt kjenne litt på gleden; å skape gir mening...

lørdag 12. november 2011

Minne for lange tider

Det er lenge siden trolldeigen hadde sin glansperiode, men jeg har liksom aldri helt sluppet taket i den deigklumpen. På nittinallet produserte jeg trolldeigfigurer i store mengder - og solgte i haugevis på messer. Nå har jeg såvidt begynt å snuse litt på deigklumpen igjen, - bare for å forske meg litt på en ny vri. Jeg skal vise dere snart - når julemåneden nærmer seg...
Men jeg fikk lyst til å vise dere dette - som anbefales på det varmeste, - om trolldeig er in eller ikke. Her fikk jeg min lille datter til å sette sitt fotavtrykk og håndavtrykk ned i deigen i 1990... og etter litt steking og litt maling, - så VIPS - ble det et minne som fremdeles varer...

Når det er sagt så tror jeg at jeg har prøvd det meste av forskjellige trolldeigoppskrifter, men hvis noen av dere skulle ha lyst til å forevige små barnehender eller føtter,(FLOTTE JULEGAVER)- så anbefales denne oppskriften:
1 kg. hvetemel
1 kg. salt
7 dl. vann
to gode spruter med zalo.

Stekes på 100- 150 grader i tre-fire timer. (avhengig av tykkelsen, men snu gjerne figurene underveis i prosessen, så korter dette ned steketiden)

Lykke til!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar