Små ting kan gi store gleder

Jeg kan ikke måle meg med dere store og kjente interiør - og loppisbloggere,- men det er heller ikke meningen...
Jeg vil bare få dele litt, vise litt og skrive litt... samt kjenne litt på gleden; å skape gir mening...

mandag 15. juli 2013

Egenprodusert paprika

I slutten av mars sådde jeg noen få frø fra en paprika jeg hadde spist. Jeg vannet den hver dag, og passet på den med kjærlighet og omsorg. Den har stått i kjøkkenvinduet og storkost seg helt til nå.
Jeg har pottet den om tre ganger, en stor paprika synes mellom bladene. Den holder på å skifte farge fra grønt til rødt. Og jammen meg kommer det ikke flere små på toppen nå.
Nå har planten blitt så stor at den ikke kan stå på kjøkkenet lenger, men den står nå stolt og viser seg fram i stuevinduet.
Det er enkelt å få til en paprikaplante, og når den først begynner å spire, vokser planten raskt. Gleder meg til å smake på paprikaen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar